- تاریخ انتشار ۲۸ آذر ۱۴۰۲
- تعداد بازدید 160 بازدید
- دسته بندی مدیران
- نظرات کاربران 0 دیدگاه
- اشتراک گذاری
شایعهسازی در محل کار میتواند برای کارمندان و کارفرمایان مفید باشد!
براساس تحقیقی که توسط دانشمندان دانشگاه «بینگهمتون» در نیویورک انجام شده است، شایعهپراکنی در محل کار میتواند احتمال جابهجایی کارکنان را کاهش دهد و بهطور بالقوه باعث بهبود اثربخشی در فعالیتهای شرکت شود.
محققان در این مطالعه ضمن بررسی تحقیقات قبلی، نظرسنجی را بین 338 کارمند حوزه بهداشتی کره جنوبی در مورد نکات مثبت و منفی شایعات محل کار برگزار کردند. به گفته آنها، این تحقیق نشان میدهد که وقتی مردم با دید مثبت در مورد مدیریت یا سازمان خود صحبت میکنند، شایعات ارزشمندتر تلقی میشوند. در واقع کارکنانی که در نظر سنجی شرکت کردند، علاقه بیشتری به اطلاعاتی نشان دادهاند که میتوانند از آنها برای ارتقاء یا حفظ وضعیت سازمانی خود استفاده کنند.
«جینهی مون»، دانشجوی دکترا دانشکده مدیریت دانشگاه بینگهمتون که این مطالعه را با تیمی از محققان دیگر انجام داده میگوید:
«سازمانها باید از تأثیر شایعات مثبت آگاه باشند، زیرا جابهجایی کارکنان میتواند عامل بسیار مهمی در تعیین موفقیت یک سازمان باشد. برای مشارکت کارکنان در روند انتشار شایعات مثبت، سازمان باید رفتار خوبی با کارکنان خود داشته باشد و از این موضوع آگاه باشد که رفتار آنها میتواند اهمیت کارمندانشان را نشان دهد.»
علاوه بر این، دانشمندان ادعا کردهاند که هیچ رابطهای بین شایعات منفی و وجود قدرت اجباری در محل کار وجود ندارد:
«انتظار داشتیم افرادی که در شایعات منفی شرکت میکنند، بخواهند قدرت یا کنترلگری خود را نشان دهند، اما چنین نتیجهای به دست نیاوردیم. با این حال، متوجه شدیم که مردم برای این نوع شایعات بهعنوان اطلاعات ارزشی قائل نیستند و از آنها فقط بهعنوان شکایت یاد میکنند.»
اما یکی از مفیدترین جنبههای تحقیق این است که شرکتها میتوانند با استفاده از شایعات مثبت، شانس جابهجایی داوطلبانه کارمندان خود را کاهش دهند. به گفته محققین این رویکرد باعث میشود تا احساسات منفی کارمندان نسبت به شرکت و محل کار شما کاهش پیدا کند و در دراز مدت کمک بیشتری خواهد کرد.
ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
-
کارکنان شیفته مهارتهای پایداری هستند
ادامه مطلب -
مشارکت به جای رقابت ؛ راز موفقیت برترینها
ادامه مطلب -
ملزومات غلبه بر چالشهای دورکاری
ادامه مطلب -
مدیریت ریز هزینههای کسب و کارهای سبز
ادامه مطلب -
پنج تغییر لازم برای گذار از رهبری سازمانی فردی به رهبری شبکهای
ادامه مطلب -
تیم سازی پویا چیست و چرا مهم است؟
ادامه مطلب
-
چگونه محیط کار تبدیل به سرزمین زامبیها میشود؟
ادامه مطلب -
استخدام افراد بیشخصیت در برخی شرکتها اصلا اتفاقی نیست!
ادامه مطلب -
سه عبارت مصطلحی که شما را در فضای کار ضعیف نشان میدهند
ادامه مطلب -
ملزومات غلبه بر چالشهای دورکاری
ادامه مطلب -
کسب و کارهای ناآماده برای تغییرات آینده
ادامه مطلب -
گامهای موثر برای ایجاد برنامه توسعه فردی
ادامه مطلب
-
پی وی سی (PVC) چیست؟ آشنایی با کاربرد و ویژگیهای پلی وینیل کلراید
ادامه مطلب -
پلاستیک مهندسی چیست
ادامه مطلب -
نایلون چیست؟ تفاوت نایلون و نایلکس
ادامه مطلب -
بازیافت پلاستیک: آشنایی با انواع بازیافت پلاستیک و مراحل آن
ادامه مطلب -
گرانول چیست؟ مقاله جامع آشنایی با انواع گرانول و ویژگیهای آن
ادامه مطلب -
دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟ آشنایی با انواع دستگاه ها، اجزا و کاربردها
ادامه مطلب