شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشخوان خبر

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

میانجی غیرمتعارف در مذاکرات

نیویورک‌ تایمز در گزارشی با پرداختن به رویکرد غیرمتعارف مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حضور در میدان نبرد می‌نویسد:در شرایطی که ترس از لحظه‌ دل‌خراش اتمی بر جهان سایه انداخته، رافائل گروسی به میانجی‌گری غرب با ایران و روسیه متمایل شده است.

ادامه مطلب
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پازل گمشده سیاست ارزی

جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که آحاد اقتصادی همچنان نرخ دلار بازار آزاد را مهم‌ترین عامل اثرگذار بر سطح قیمت‌ها می‌‌دانند و اکثر مردم این نرخ را به شکل روزانه رصد می‌کنند.

ادامه مطلب
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صبر استراتژیک خریداران ارزی

بررسی روند معاملات غیر‌رسمی ارز در روز‌های پایانی هفته گذشته نشان می‌دهد که حتی در فضای نیمه‌تعطیل بازار روز پنج‌شنبه نیز شاخص‌ها به افت قیمت خود ادامه داده‌اند.

ادامه مطلب
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پتروشیمی‌ها حاضر به پرداخت هزینه گاز یارانه‌ای خود نیستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پترشیمی‌ها با وجود اینکه گاز را با قیمت یارانه‌ای دریافت می‌کنند حاضر به پرداخت همین هزینه محدود هم نیستند.

ادامه مطلب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

قانون بیمه بیکاری تغییر کرد + جزئیات

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار از پیشنهاد کاهش مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری و امکان سهیم شدن کارگران در پرداخت حق بیمه بیکاری در لایحه اصلاح قانون بیمه بیکاری خبر داد.

ادامه مطلب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

چالش کمبود نیروی کار در صنایع

نمایندگان بخش خصوصی در نشست شانزدهم خود در کمیسیون بهبود محیط کسب‌ و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران به دو مساله لایحه اصلاح موادی از قانون کار و چالش جدی کمبود نیروی کار برای صنایع پرداختند و عنوان کردند که لازم است تحت شرایطی استفاده از نیروی کار خارجی به‌طور قانونی به رسمیت شناخته شود.

ادامه مطلب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارنامه رشد صنعتی در فروردین‌ماه

روند تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی همچنان کاهشی است. طی سه‌ماهه منتهی به فروردین‌ماه سال۱۴۰۳، رشد میانگین متحرک سه‌ماهه شاخص تولید کاهش ۱.۳درصدی و شاخص فروش آن کاهش ۰.۹درصدی را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستور مخبر برای ساماندهی سامانه‌های تجارت

معاون اول رئیس‌‌‌‌جمهور در جلسه ساماندهی مشکلات اتحادیه‌‌‌‌های زیرمجموعه اتاق اصناف تهران به وزارت صمت دستور داد تا سامانه‌‌‌‌های متعدد حوزه تجارت ساماندهی شود.

ادامه مطلب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعطیلی شنبه‌ها تا اواخر خرداد ماه اجرایی می‌شود

روز گذشته در صحن علنی مجلس لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب نمایندگان رسید. بر اساس این لایحه ساعت کاری کارمندان و کارکنان دولت به ۴۰ساعت کاهش می‌یابد.

ادامه مطلب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکران بازار ارز توافقی

رئیس کل بانک‌ مرکزی روز گذشته از راه‌اندازی «بازار ارز توافقی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد. این بازار با هدف کاهش مشکلات صادرکنندگان خرد بخش خصوصی ایجاد می‌شود. درصورتی‌که نرخ ارز در این بازار به سطوح تعادلی نزدیک باشد، امکان مدیریت بازار ارز غیررسمی از این طریق فراهم خواهد شد.

ادامه مطلب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهران به‌دنبال کاهش تنش

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با فایننشال‌ تایمز خبر داد که ایران برای اولین‌بار در بیش از یک‌سال گذشته تمایل خود را برای شرکت در «گفت‌وگوی جدی» بروز داده و این نشانه‌ای از این است که تهران به دنبال کاهش تنش با ایالات متحده است.

ادامه مطلب
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشمولان کار ۵ روزه

دست‌کم از یک دهه پیش بحث اشکالات در تقویم تعطیلات کشور و مقایسه ساعات کار ایران با کشورهای توسعه‌یافته بر ضرورت کاهش ساعات کاری و افزایش تعطیلات آخرهفته به ۲ روز بارها مطرح شده بود.

ادامه مطلب
مقالات پربازدید
جدیدترین مقالات
مقالات برگزیده
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟