پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

شهریور 97 مصادف بود با اجرایی شدن دستورالعمل ستاد تنظیم بازار و کاهش قابل توجه سهمیه واحدهای تولیدی صنعت پلاستیک. میزان سهمیه واحدها، برابر خریدشان در بورس کالای سال 96 تعیین شد و تولیدکنندگانی که پارسال مواد اولیه خود را از بازار آزاد یا با واردات تأمین می کردند با کاهش قابل توجه سهمیه خود مواجه شدند.

به گزارش ویکی پلاست، کاهش سهمیه ها در حالی اتفاق افتاد که به علت محاسبه دلار 4200 تومانی در قیمت های پایه و اختلاف زیاد قیمت مواد اولیه در بورس کالا و بازار آزاد، همه تولیدکنندگان به مواد عرضه شده در بورس کالا میل پیدا کرده و سیل تقاضا در سال 97 تا جایی پیش رفت که رکوردهای 10 برابر تقاضا برای عرضه ها، ثبت شد.
 

با کاهش سهمیه ها، نسبت تقاضا به عرضه های بورس کالا، از 4.7 برابر سه شنبه در هفته قبل، به عرضه به 2.3 برابر در بورس کالای امروز رسید. این در حالیست که عرضه ها نیز طی هفته گذشته و این هفته به بالای 65 هزار تن در هفته رسیده و در حال نزدیک شدن به سرجمع نرمال بازار است.

در بورس کالای امروز، 61 هزار و 414 تن مواد اولیه پلیمری عرضه شد که نسبت به عرضه 50 هزار و 504 سه شنبه هفته پیش، با افزایش 10 هزار و 910 تنی همراه بود. با احتساب عرضه های پلیمری روز گذشته، یعنی 5052 تن، جمع عرضه های این هفته به 66 هزار و 466 تن رسید.

بیشترین تقاضا برای چه کالایی ثبت شد؟

پ پ ها که روزهای اوج مصرف یکبارمصرف را با نزدیک شدن به محرم و صفر، سپری می کنند با 28 هزار و 899 تن، بالاترین تقاضا را ثبت کردند. بعد از پ پ، 23 هزار و 958 تقاضا برای پت بحران زده رتبه دوم را داشت و pvc با 20 هزار و 924 تن تقاضا، در رتبه سوم قرار گرفت.

در معاملات امروز هم پ پ نساجی با 9142 تن، اولین رتبه را در بین گروه های کالایی داشت و پت و pvc در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

خلاصه بازار امروز:

جمع عرضه های سه شنبه 13 شهریور: 61414 تن
تقاضایی که برای 61.414 تن ثبت شد: 145.553 تن
نسبت تقاضای ثبت شده به عرضه ها: 2.3 برابر
جمع معاملات امروز: 60.094

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟