شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

فراخوان وزارت صمت برای ارزش افزوده کی اعلام می شود؟ گذشت زمان به نفع کیست؟
شاید تنها امید تولیدکنندگان واقعی برای دستیابی مجدد به سهمه مواد اولیه در بورس کالا، بند 8 صورتجلسه کمیته تخصصی پتروشیمی باشد. بندی که طی آن قرار است وزارت صمت با فراخوانی، مالیات بر ارزش افزوده 96 و سه ماه اول 97 را جمع آوری کند.

به گزارش  ویکی پلاست، در حالی که زمان تعیین شده برای جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده ها، تا پایان شهریور (17 روز دیگر) است اما هنوز خبری از فراخوان نیست و گویی این فراخوان در پیچ و خم بروکراسی وزارت صمت، مشمول مرور زمان می شود.

مواد اولیه، شاهرگ حیاتی صنایع پایین دست است و همان طور که در روزهای اخیر شاهدیم به رغم قیمت گذاری محصولات پتروشیمی با دلار 4200 تومانی، اما قیمت ها در بازار آزاد چیز دیگری می گویند.

این شرایط سخت، همه امیدها را به سمت بورس کالا می برد، یعنی جایی که مواد اولیه با یک سوم قیمت بازار در حال عرضه است، ولی کاهش سهمیه های واحدهای تولیدی این امید را هم کمرنگ کرده و تنها روزنه باقی مانده، شاخص و عیاری است که کمیته تخصصی پتروشیمی برای تولیدکننده و تولیدکننده نما باقی گذاشته است.

کاهش سهمیه ها را باید در کنار پلمب انبارها، مشکل واردات و سختی دسترسی به مواد اولیه در بازار آزاد، بالا رفتن قیمت ادتیوها و هزینه های سربار اضافه شده گذاشت تا کمی دقیق تر به مشکل این روزهای تولیدکنندگان پی برد.

دو هفته از کاهش سهمیه ها گذشته و سیل نامه و اعتراض به دفتر توسعه صنایع تکمیلی، تشکل ها، وزارت صمت و هر جایی که تولیدکننده دستش برسد در حال روانه شدن است.

بهترین اقدام ممکن به اعتبار همان صورتجلسه کمیته تخصصی پتروشیمی، جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی است و انتظار این جامعه بزرگ که مسئولیت بخش قابل توجهی از اشتغال را نیز به عهده دارند، رسیدگی فوری به درخواست هاست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟