دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 18 فروردین 1403/ شماره 966
عناوین خبری مهم امروز: دو دستگی قیمت‌های جهانی، صعود دلار حواله به 40 هزار و 600 تومان، شروع هفته با پیش روی دلار به سمت 65 هزار

دو دستگی قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 5 آوریل 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. به علت تعطیلی یکشنبه 12 فروردین، هفته گذشته قیمت‌های پایه اعلام نشد و مبنای قیمت های جهانی هفته جاری اختلاف دو هفته اخیر است. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، گروه‌های ABS، پت بطری و پلی‌استایرن ها صعودی بودند و پلی اتیلن ها و پ پ ها نزولی شدند. پلی‌اتیلن‌ها بیشترین کاهش را نسبت به دو هفته اخیر داشتند.

در نشریه‌ی آیسیس هم، پت بطری، سنگین بادی، پلی استایرن ها و SBR صعودی و سایر گروه ها نزولی بودند. در صعودی ها SBR بیشترین رشد و در نزولی ها پ پ نساجی بیشترین افت را ثبت کردند.

صعود دلار حواله به 40 هزار و 600 تومان
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز، 40 هزار و 648 تومان قیمتگذاری شد و میانگین هفتگی تا امروز نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 5 فروردین، 16 تومان افزایش دارد.

قیمت های پایه، فردا پس از یک هفته وقفه، در حالی اعلام می‌شود که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت گروه های پلیمری در نشریه آیسیس، به دو دسته صعودی و نزولی تقسیم شده اند. از همین رو انتظار می رود دومین قیمت‌های پایه امسال، متاثر از صعود جزئی دلار حواله و قیمت‌های جهانی، به دو گروه افزایشی و کاهشی، تقسیم شود. گفتنی است اختلاف بین دلار آزاد و دلار حواله مبادله ای به بیش از 24 هزار تومان رسیده است.

شروع هفته با پیش روی دلار به سمت 65 هزار
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 2,500 تومان افزایش داشت و بازار را با 64 هزار و 300 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با 64 هزار و 750 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه افزایش اندکی داشت و تا ساعت 15، هر دلار با 500 تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز جمعه، 64 هزار و 800 تومان پیشنهاد می‌شد.

نوسان قیمت‌های بازار در شروع هفته
قیمت‌های بازار، امروز در شروع هفته ترکیبی از افزایش، کاهش و بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم 200 تا 500 تومان، سبک فیلم و سنگین تزریقی 100 تا 1000 تومان رشد داشتند. بیشترین افزایش را 62N07 لرستان با 1000 تومان رشد به نام خود ثبت کرد. در مقابل سبک خطی ها تا 200 تومان کاهش یافتند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها تا 500 تومان افت داشتند و MFI پایین ها از 500 تومان کاهش تا 500 تومان افزایش را تجربه کردند. کالاهای گروه پ پ شیمیایی عمدتا بدون تغییر باقی ماندند. تنها گرید RP345S جم با 3000 تومان ریزش بیشترین افت امروز را ثبت کرد. پی وی سی‌ها، 500 تومان رشد داشتند و پت های بطری نسبت به چهارشنبه، 500 تومان پایین تر پیشنهاد شدند.

افزایش 4 دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 86 دلار به پایان برده بود، این هفته بین 87 تا 91 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 90 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی برنت، 90 دلار و 86 سنت بود.

ریزش 19 هزار واحدی بورس در نخستین روز هفته
بعد از کاهش 10 هزار و 492 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز را هم نزولی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 19 هزار و 911 واحدی به 2 میلیون و 230 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟