پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 25 فروردین 1403/ شماره 970
عناوین خبری مهم امروز: تعطیلی بازارهای منطقه خلیج فارس در عید فطر، صعود دلار به 66 هزار، ثبات نسبی قیمت ها در آغاز هفته

تعطیلی بازارهای منطقه خلیج فارس در عید فطر
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 12 آوریل 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، گروه‌های ABS، پ پ نساجی و پلی‌استایرن ها صعودی بودند و پلی اتیلن ها نزولی شدند.

با توضیح اینکه قیمت های منطقه خلیج فارس تحت عنوان GCC به علت عید فطر، منتشر نشد، در سایر بازارهای نشریه‌ی آیسیس، پلی استایرن ها و ABS صعودی و سایر گروه ها نزولی بودند. در صعودی ها ABS بیشترین رشد و در نزولی ها، پت بطری بیشترین افت را ثبت کرد.

ثبات نرخ فروش دلار حواله در 40 هزار و 600 تومان
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای از روز دوشنبه 20 فروردین 1403 تا امروز تغییری نداشته و در 40 هزار و 648 تومان ثابت مانده است. اختلاف دلار حواله و دلار بازار آزاد به 26 هزار تومان رسیده است.
 
قیمت های پایه، فردا در حالی اعلام می‌شود که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت گروه های پلیمری در نشریه آیسیس، به دو دسته صعودی و نزولی تقسیم شده اند. از همین رو انتظار می رود سومین قیمت‌های پایه امسال، به دو گروه افزایشی و کاهشی، تقسیم شود.

صعود دلار به 66 هزار
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 200 تومان افزایش داشت و بازار را با 64 هزار و 500 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با صعود به 65 هزار و 550 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه افزایشی شد و به 66 هزار صعود کرد. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار با 1,680 تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه، 66 هزار و 180 تومان پیشنهاد می‌شد.

ثبات نسبی قیمت ها در آغاز هفته
قیمت‌های بازار، امروز و در شروع هفته، عمدتا بدون تغییر و یا کاهشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم 100 تا 300 تومان، سبک فیلم 100 تا 500 تومان کاهش داشتند. سبک خطی ها نیز تا 400 تومان کاهش یافتند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها از 500 تومان کاهش تا 500 تومان افزایش و MFI پایین ها بدون تغییر تا 300 تومان افزایش را ثبت کردند.

کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم ترکیبی از افزایش و کاهش بودند. گرید های MR230 و ZR230 بین 300 تا 500 تومان افزایش و گریدهای 548R جم و R40 اراک هزار تومان کاهش را ثبت کردند. پی وی سی‌ها، 200 تا هزار تومان کاهش داشتند؛ S65 اروند تا هزار تومان پایین تر از آخرین قیمت سه شنبه گذشته، پیشنهاد شد و پت های بطری بدون تغییر ماندند.

ثبات برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 90 دلار به پایان برده بود، این هفته بین 89 تا 90 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 90 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 90 دلار و 15 سنت بود.

شروع هفته با سقوط 53 هزار واحدی بورس
بعد از کاهش 10 هزار و 993 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را نزولی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با سقوط 53 هزار و 919 واحدی به 2 میلیون و 207 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟