یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

حوزه صادرات نیاز به سکاندار واحد دارد
رئیس هیات‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در یک نشست خبری گفت: قریب به ۷۱۰‌میلیون یورو صادرات تجهیزات صنعت نفت داریم، اما ظرفیت در این حوزه و آنچه به‌عنوان هدف قرار داده‌‌‌‌‌ایم ۱۰‌برابر این عدد و معادل ۷‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون یورو است که امیدواریم طی یک تا دو سال‌آینده محقق شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، احسان ثقفی گفت: طی دو سال‌گذشته تعاملات ما با دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های گذشته تقویت شده‌است و در این راستا باید گفت شاید بسیاری از مشکلات سطحی و نیمه سطحی حل شده باشند ولی مشکلات اساسی همچنان پابرجا است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ادامه درخصوص وضعیت صادرات تجهیزات صنعت نفت، اظهار کرد: توسعه بازار در حوزه فرامرزی را از سال‌گذشته به‌طور جدی دنبال کردیم و با توجه به اینکه پروژه جدیدی در داخل کشور کلید نخورده، باید بازار را در خارج از کشور دنبال کنیم.

وی افزود: به کشورهای همسایه؛ چه کشورهای عربی و چه کشورهای حوزه شمالی کشور و همچنین آمریکای جنوبی صادرات تجهیزات صنعت نفت داریم اما در ابتدای کار هستیم و آنچه در حوزه صادرات در این حوزه رخ‌داده تنها ۱۰‌درصد ظرفیت است.

ثقفی گفت: مطالعات پژوهشی را در حوزه توسعه صادرات داشته‌ایم که در نمایشگاه پیش‌‌‌‌‌رو از آن رونمایی خواهیم کرد. به گفته وی رقم تعیین‌شده برای توسعه صادرات رویا نیست و بر اساس دیتاهای موجود این عدد تعریف شده‌است چراکه سازندگان تجهیزات صنعت نفت این توانایی را دارند اما لازم است زیرساخت‌های این موضوع توسط دولتمردان فراهم شود.

ثقفی در ادامه با بیان اینکه دولت‌های کشورهای موفق در امر صادرات حامی تولیدکننده‌ها هستند، گفت: این حمایت‌ها از مرحله بازاریابی تا فروش و نقل و انتقلالات مالی را دربرمی‌گیرد، درحالی‌که ما در همه این مراحل مشکل داریم. وی افزود: آنچه که باید دولت درخصوص توسعه بازار فرامرزی انجام دهد ایجاد یک وحدت‌رویه است.

ما در این حوزه سکاندارهای مختلفی داریم و با اینکه همه نیت مثبت دارند ولی هرکدام با سلیقه خود عمل می‌کنند، بنابراین حوزه صادرات نیاز به سکاندار واحد دارد. ثقفی همچنین با انتقاد از هزینه‌های سنگین نمایشگاه امسال صنعت نفت گفت: درحالی‌که طبق اعلام آمار رسمی بانک‌مرکزی، تورم انتهای سال‌گذشته بین ۴۰ تا ۵۰‌درصد بوده، هزینه‌های نمایشگاهی از سوی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری‌اسلامی ایران که یک ارگان دولتی است، نسبت به سال‌قبل ۴ تا ۵‌برابر شده و این مساله بسیار برای بخش‌خصوصی حاضر در این نمایشگاه، ایجاد مشکل کرده‌است.

وی افزود: فضای کافی در نمایشگاه نفت امسال برای حضور تمامی شرکت‌ها وجود نداشت، این درحالی است که بخشی از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی تهران به بر‌‌گزاری کنسرت، برنامه‌های صدا و سیما و موارد غیرتخصصی اختصاص پیدا کرده‌است.

رئیس هیات‌مدیره «استصنا» گفت: اگر شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای حضور بخش‌خصوصی در نمایشگاه نفت مانع‌تراشی نکند این فعالان می‌توانند تعاملات خود را به شکل بسیار بهتری به انجام برسانند.

در ادامه این نشست ابوذر جمشیدوند، مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت نیز گفت: بیش از ۸۰‌درصد تجهیزات این حوزه داخلی‌‌‌‌‌سازی شده و به تکنولوژی و توانمندی‌های کشورهای دیگر تکیه‌ای ندارد. جمشیدوند، افزود: موضوعاتی مانند کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و تحویل به‌موقع مباحثی بسیار مهم هستند که به اعتقاد ما باید به عنوان ۴ سرفصل کلیدی مدنظر قرار گیرند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
shahram چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
چه مطلب خوب و عالی در سایتتان درج کردید ممنونم.

ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟