جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مشخصات گرانول پلی اتیلن سنگین اکستروژن گرید CRP100

دیتاشیت، مشخصات و کاربردهای گرانول CRP100

مشخصات گرانول پلی اتیلن سنگین اکستروژن گرید CRP100

گرانول CRP100 یکی از گریدهای پلی اتیلن سنگین اکستروژن است که در تولید لوله‌های فشار بالا جهت مصارف گاز، کشاورزی و آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در دنیای امروز، با پیشرفت صنایع پلیمر و پلاستیک، گرانول ها به عنوان پرمصرف‌ترین شکل مواد پلیمری، نقش اساسی در تولید وسایل پلاستیکی موردنیاز مردم دارند. گرانول CRP100 یکی از گریدهای پلی اتیلن سنگین اکستروژن است که در تولید لوله‌های فشار بالا جهت مصارف گاز، کشاورزی و آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گرانول‌ها در روش تولید اکستروژن و قالب گیری تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله، به بررسی کاربردها و ویژگی‌های گرانول CRP100 به عنوان یکی از مهم‌ترین گریدهای گرانول پلی اتیلن پرداخته‌ایم.

گرانول پلی اتیلن چیست؟

گرانول پلی اتیلن (PE)، شکل خاصی از پلی اتیلن است و در واقع گرانول‌، گرید یا ترکیب خاصی از پلی اتیلن نیست، بلکه به شکل گلوله‌ای آن گفته می‌شود و جنس مولکولی گرانول، می‌تواند متفاوت باشد. در واقع این ماده محبوب ترین پلاستیک در سراسر جهان است که با آن کیسه های مواد غذایی، قاشق‌های پلاستیکی، بطری‌های شیر، بطری های شامپو، اسباب بازی های کودکان و حتی جلیقه های ضد گلوله و غیره را می سازند و علاوه بر این، حمل و نقل آن آسان است و کاربردپذیری بسیار بالایی دارد.

برای چنین کاربردهای متنوعی، این محصول دارای ساده ترین ساختار ممکن در بین تمام پلیمرهای تجاری است. مولکول PE چیزی بیش از یک زنجیره طولانی از اتم های کربن با دو اتم هیدروژن متصل به هر اتم کربن نیست و بر اساس تفاوت در وزن مولکولی دارای گریدهای مختلفی مانند پلی اتیلن با چگالی پایین ( LDPE )، پلی اتیلن سنگین ( HDPE )، پلی اتیلن سبک خطی ( LLDPE ) است.

انواع گرانول پلی‌اتیلن

پلی اتیلن ها بر اساس مقدار دانسیته در طبقه بندی های مختلفی قرار می‌گیرند که اندازه زنجیره  پلیمری، نوع و تعداد شاخه‌های موجود در زنجیر، در مقدار دانسیته دخالت دارد.

پلی‌اتیلن (HDPE ) با دانسیته بالا

در این نوع،  پلی‌اتیلن دارای زنجیر پلیمری بدون شاخه است که نیروی بین مولکولی در زنجیرها بالا و استحکام کششی آن بیشتر از بقیه پلی اتیلن‌ها است. شرایط واکنش و نوع کاتالیزور مورد استفاده در تولید پلی اتیلن HDPE موثر است. برای تولید پلی‌اتیلن بدون شاخه معمولا از روش پلیمریزاسیون با کاتالیزور زیگلرناتا استفاده می‌شود.

 پلی‌اتیلن (LDPE) با دانسیته پایین

این پلی‌ اتیلن دارای زنجیری شاخه‌دار است بنابراین زنجیرهای LDPE نمی‌توانند بخوبی با یکدیگر پیوند برقرار کنند و دارای نیروی بین مولکولی ضعیف و استحکام کششی کمتری است. این نوع پلی ‌اتیلن معمولا با روش پلیمریزاسیون رادیکالی تولید می‌شود. از خصوصیات این پلیمر ، انعطاف‌پذیری و امکان تجزیه بوسیله میکروارگانیسمها است.

پلی اتیلن (LLDPE)خطی با دانسیته پایین

این پلی ‌اتیلن یک پلیمر خطی با تعدادی شاخه‌های کوتاه است و معمولا از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن‌های بلند زنجیر ایجاد می‌شود.

فرآیند تولید گرانول CRP100

این گرانول در واقع یک نوع پلی اتیلن سنگین اکستروژن بوده است و از نوع پلیمرهای بسیار مقاوم با تحمل فشار بسیار بالا است و سختی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل وسایل ساخته شده به وسیله این ماده مقاومت بالایی در برابر ضربه و کشش دارند. این ماده مقاومت شیمیایی بالایی داشته و در محیط‌های شیمیایی از خود واکنشی نشان نمی دهد.

پلی اتیلن سنگین 100 CRP جزء مواد شیمیایی با مقاومت کشش بالا و استحکام بسیار زیاد است که حتی در دماهای منفی به خوبی مقاومت می کند. پلی اتیلن 100 CRP توانایی مقاومت بالایی در برابر تاب برداشتگی داشته و به راحتی دچار شکستگی نمی شود. از جمله ویژگی های مهم این ماده مقاومت محیطی آن‌ها است که به خوبی در محیط‌های گرم و سرد دوام آورده و دچار تغییر شکل و شکستگی و ترک نمی شود.

مشخصات گرانول پلی اتیلن سنگین CRP100

این ماده یک پلی اتیلن سنگین اکستروژن بوده که برای تولید لوله های فشار بالای پلی اتیلنی مورد استفاده قرار می گیردو نقطه ذوب بالایی بین 190 تا 280 درجه سانتی گراد دارد. دانسیته ی پلی اتیلن سنگین چیزی بین 0.95 تا 0.97 گرم بر سانتی متر مکعب است. این ماده نوع پلیمرهای بسیار مقاوم با تحمل فشار بسیار بالا است که دارای سختی بسیار بالایی است و به همین دلیل وسایل ساخته شده به وسیله این ماده مقاومت بالایی در برابر ضربه و کشش دارند. این ماده مقاومت شیمیایی بالایی داشته و در محیط‌های شیمیایی از خود واکنشی نشان نمی دهد.

گرانول پلی اتیلن سنگین CRP100 جزء مواد شیمیایی با مقاومت کشش بالا و استحکام بسیار زیاد است که حتی در دماهای منفی به خوبی مقاومت می کند. پلی اتیلن CRP100 توانایی مقاومت بالایی در برابر تاب برداشتگی داشته و به راحتی دچار شکستگی نمی شود. از جمله ویژگی های مهم این ماده مقاومت محیطی آن‌ها است که به خوبی در محیط‌های گرم و سرد دوام آورده و دچار تغییر شکل و شکستگی و ترک نمی شود.

دیتاشیت پلی اتیلن سنگین گرید CRP100

کاربردهای گرانول پلی اتیلن CRP100

  • در زمینه تولید لوله های فشار بالا جهت مصارف گاز
  • آب آشامیدنی
  • کشاورزی و فاضلاب

موارد ایمنی و ذخیره سازی

نحوه انبار کردن این ماده نیز به گونه ای است که نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب یا گرما ذخیره شوند. چرا که اشعه ماورا بنفش می تواند طی مدت زمان طولانی باعث ایجاد تغییرات در خواص ماده شود. ترجیحا 100 CRP بهتر است در محلی خشک و در دمایی کمتر از ۵۰ درجه ذخیره شود. در مورد نحوه ذخیره سازی این گرید ، باز هم توصیه شده است که این ماده در شرایط خنک، خشک و تاریک نگهداری شود. در صورت نگهداری صحیح از این گرید لوله، حداقل ۱۸ ماه ویژگی های این گرید برای فرآیندکاری ثابت مانده و هیچ تغییری نمی کند و همچنین این محصول تولید پتروشیمی جم می باشد و در پالت و در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی عرضه می شود.

جمع بندی

در این مقاله با نحوه ذخیره سازی، موارد مصرف و مشخصات فنی گرانول CRP100 آشنا شدیم و کاربردهای آن را در بخش های مختلف صنعت مورد بررسی قرار دادیم.

برای دریافت قیمت روزانه پلی اتیلن سنگین اکستروژن گرید 100 CRP از طریق Email یا SMS می توانید به صفحه اشتراک دریافت قیمت مواد اولیه با پیامک و ایمیل مراجعه کنید. همچنین برای دسترسی به آرشیو قیمتها، عرضه، معاملات، قیمت های پایه و رقابت های این کالا می توانید به صفحه بسته های گزارش گیری قیمت ها، مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟