جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
گرانول 440L: مشخصات گرانول پلی پروپیلن شیمیایی 440L

آشنایی با مشخصات، کاربردها+دیتاشیت گرانول 440L

گرانول 440L: مشخصات گرانول پلی پروپیلن شیمیایی 440L

گرانول 440L یکی از گریدهای معروف پلی پروپیلن شیمیایی است که در تولید انواع ظروف بسته بندی، صنایع خودرو، چمدان‌ها، سطل رنگ و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گرانول 440L یکی از گریدهای معروف پلی پروپیلن شیمیایی است که در تولید انواع ظروف بسته بندی، صنایع خودرو، چمدان‌ها، سطل رنگ و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی مشخصات، کاربردها و دیتاشیت گرانول پ.پ شیمیایی گرید 440L پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

توجه: اگر در مورد گرانول اطلاعات کافی ندارید، بهتر است قبل از مطالعه این مطلب، مقاله «گرانول چیست؟» ویکی پلاست را مطالعه کنید.

پلی پروپیلن چیست؟

گرانول پلی‌پروپیلن یکی از پرمصرف‌ترین و اساسی‌ترین پلیمرهای مورد استفاده در دنیا برای تولید انواع محصولات پلاستیکی است. پلی‌پروپیلن از پلیمریزاسیون پروپیلن در شرایط دما و فشار نسبتاً ملایم و در حضور کاتالیست معروف زیگلرناتا انجام می‌شود. وجود این کاتالیزور، پلیمری به صورت ایزوتاکتیک را تشکیل می‌دهد که قادر به متبلور شدن تا حدود ۹۰ درصد است.

مولکول پروپیلن دارای ساختار شیمیایی نامتقارن است، از این رو فرایند پلیمریزاسیون آن می‌تواند به سه نوع توالی در ساختار پلیمر حاصل منتهی گردد. به دلیل اثرات ناشی از ممانعت فضایی گروه‌های متیل، توالی سر به دم دارای نظم ساختاری بالاتری نسبت به سایر انواع است.

انواع گرانول پلی پروپیلن

  1. هموپلیمر: هموپلیمرهای پلی پروپیلن بر اساس نظم فضایی خود، به سه دستۀ اتاکتیک (بی نظم)، ایزوتاکتیک (هم نظم) و سیندیوتاکتیک (تک نظم) تقسیم می‌شوند.
  2. کوپلیمر: به طور کلی کوپلیمرها از پلیمریزاسیون دو یا چند مونومر مختلف ساخته می‌شوند. کوپلیمرهای پلی پروپیلن شامل مقدار کمی اتیلن یا اولفین های بزرگتر شامل بوتن و هگزن هستند. هرچه زنجیره‌های متصل به پروپیلن بزرگتر شوند، انعطاف پذیری آن افزایش و صلبیت و استحکام آن کاهش می‌یابد.

مشخصات پلی پروپیلن شیمیایی 440L

پلی پروپیلن (PP) یک پلیمر هیدروکربنی خطی است که به صورت CnH2n شناخته می شود. PP، مانند پلی اتیلن (HDPE،L/LLDPE) و پلی بوتن (PB)، یک پلی الفین یا پلیمر اشباع است. پلی پروپیلن یکی از چند بعدی ترین پلیمرهایی است که هم در زمینه پلاستیک و هم در زمینه الیاف و تقریباً در کل بازار مصرف نهایی پلاستیک کاربرد زیادی دارد. پلی پروپیلن PP440پلی پروپیلن (PP) دومین محصول ترموپلاستیک از نظر حجم فروش است.

اکثر پلی پروپیلن ها ایزوتاکتیک (i-PP) هستند. سطح بلورینگی آنها بین LDPE و HDPE قرار دارد. افزایش طول PP در شکست مشابه LDPE است، در حالی که مقاومت ضربه و مدول کششی آن به HDPE نزدیکتر است. با وجود ماهیت نیمه بلوری، قالب گیری آن نسبتاً آسان است. چگالی پلی پروپیلن نسبت به اکثر پلی اتیلن ها (0.9) پایین تر و دمای ذوب به طور قابل توجهی بیشتر (160-180 درجه سانتی گراد) است که آن را برای کاربردهای دمای بالاتر مانند محصولات پلاستیکی قابل انعطاف مناسب تر می کند.

با این حال، i-PP مقاومت ضربه ای کمتری دارد. برای کاهش شکنندگی آن، گاهی اوقات با اتیلن کوپلیمر می شود، که منجر به بهبود چقرمگی و انعطاف پذیری می شود.

دیتاشیت پلی پروپیلن شیمیایی 440L

کاربردهای پلی پروپیلن شیمیایی 440L

  • صنایع بسته بندی، خودرو و کالاهای مصرفی
  • چمدان ها، سطل های رنگ و ظروف
  • صندوق ها، باتری ها و اسباب بازی های بزرگ

موارد ایمنی و ذخیره سازی گرانول 440L

نحوه انبار کردن این ماده نیز به گونه ای است که نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب یا گرما ذخیره شوند. چرا که اشعه ماورا بنفش می تواند طی مدت زمان طولانی باعث ایجاد تغییرات در خواص ماده شود. ترجیحا این مواد بهتر است در محلی خشک و در دمایی کمتر از ۵۰ درجه ذخیره شود. در مورد نحوه ذخیره سازی این گرید ، باز هم توصیه شده است که این ماده در شرایط خنک، خشک و تاریک نگهداری شود. و همچنین این محصول تولید پتروشیمی جم ، پتروشیمی نوید و زر شیمی می باشد که شاخص این تولید مربوط به پتروشیمی جم می باشد و در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی عرضه می شود.

جمع بندی

در این مقاله با نوع ذخیره سازی، موارد مصرف و مشخصات فنی گرانول 440L آشنا شدید و دریافتیم که این مواد به دو هموپلیمر و کوپلیمر تقسیم می شود و کاربردهای آن را در بخش های مختلف صنعت مورد بررسی قرار دادیم.

برای دریافت قیمت روزانه گرانول پلی پروپیلن شیمیایی گرید 440L از طریق Email یا SMS می توانید به صفحه اشتراک دریافت قیمت مواد اولیه با پیامک و ایمیل مراجعه کنید. همچنین برای دسترسی به آرشیو قیمتها، عرضه، معاملات، قیمت های پایه و رقابت های این کالا می توانید به صفحه بسته های گزارش گیری قیمت ها، مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟