پنج تغییر لازم برای گذار از رهبری سازمانی فردی به رهبری شبکهای
ما در دوران چالشهای بیسابقه و فرصتهای بینظیر زندگی میکنیم. بحران آب و هوا، چالشهای بهداشتی و تغییر در ارزشهای اجتماعی اولویتهای فردی را زیر و رو کرده است.
ادامه مطلبچرا باید یک مدیر انعکاسی باشید؟
اغلب نومدیران و مدیران کم تجربه در زمان آغاز فعالیت مدیریتیشان دچار سردرگمی هستند و عمدتا تصمیم میگیرند از مدیران باتجربهتر تقلید کرده و سبکهای مدیریت و رهبری آنها را در پیش بگیرند.
ادامه مطلبتیم سازی پویا چیست و چرا مهم است؟
رهبری تیمهای کاری در دنیای پر از تغییر و تحولات سریع و پیچیدگیهای فزاینده امروز بسیار سخت و طاقتفرساست. به همین دلیل، ۸۱درصد از کسانی که در تحقیق جدید موسسه دیلویت شرکت کردند، معتقد بودند رهبری تیمهای کاری در دنیای پر از ابهام و دگرگونی امروز، به عنوان مهمترین مهارت موردنیاز رهبران سازمانی قرن ۲۱ شناخته میشود.
ادامه مطلبکدام استراتژی اکوسیستمی مناسب شما است؟
افزایش هماهنگی و توانمندی سازمانها برای اجرای استراتژیهای انتخابی، یکی از چالشهای همیشگی علم مدیریت بوده است. با این حال، تلاش بسیاری از شرکتها و سازمانهای بخش دولتی برای استفاده از اصول اکوسیستمها در طراحی ساختارشان، این چالش را دشوارتر از همیشه کرده است.
ادامه مطلبمشارکت به جای رقابت ؛ راز موفقیت برترینها
در عرصه کسب و کار، بارها شاهد رقابت تنگاتنگ دو شرکت مطرح بودهایم. کوکا و پپسی، مک دونالد و کی اف سی، آدیداس و پوما، اپل و سامسونگ، اینتل و انویدیا. اما مورد آخر کمی فرق دارد.
ادامه مطلبفرسودگی چگونه عادی میشود؟
وقتی انسان به کرات در معرض چیزی قرار بگیرد، تقریبا نسبت به آن بیحس میشود. رخدادی که زمانی باعث شوک میشد، میتواند تبدیل به وضعیتی عادی شود و چیزی که زمانی هشداردهنده بود و زنگ خطر را به صدا درمیآورد میتواند در حد موضوعی که صرفا برایش شانه بالا میاندازیم بیاهمیت شود.
ادامه مطلبشرکت، خانواده نیست
شرکتهایی هستند که کارکنان خود را مانند اعضای خانواده و دوستانشان معرفی میکنند. صمیمیت در محیط کار، ایده جذابی به نظر میرسد و مزایایی نیز دارد. با این حال، نباید از معایب آن چشمپوشی کرد؛ بهویژه که چنین ادعاهایی اغلب به نفع کارفرماست نه کارکنان.
ادامه مطلبمدیریت در شرایط پراسترس
کمبود نیروی انسانی متخصص، سومین دغدغه مدیران عامل ایرانی در سالجاری است. این موضوع در سال گذشته، در جایگاه دهم قرار داشت و احتمالا یکی از دلایل افزایش این نگرانی، مهاجرت نیروهای متخصص از کشور است.
ادامه مطلبچگونه کار تیمی شاهکار میکند!
«کار تیمی شاهکار میکند.» سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا، میگوید این عبارت (که گاهی روی لیوانهای اداری و پوسترهای انگیزشی چاپ میشود) اساسا به این معنی است که تقسیم وظایف و مسوولیتها بین یک تیم، در مقایسه با شرایطی که یک فرد به تنهایی همان کار را انجام دهد، میتواند به نتایج بهتری منجر شود.
ادامه مطلبترس از تغییر؛ مانع پایداری کسب و کارها
آیا ترس از تغییر، مانع از پایدارسازی کسب و کار شما میشود؟ مدلهای مختلفی برای کسب و کارهای دلسوز جامعه و محیطزیست وجود دارد که میتوان آنها را به کار گرفت.با این حال، گاهی ترس از تغییر مانع از اقدامات اثرگذار میشود.اگر با چنین وضعیتی مواجه هستید، زمان حل آن رسیده است.
ادامه مطلبساعت کاری: از ۹ الی شکوفایی
دنیایی را تصور کنید که در آن کارفرماها به صورت مستند روی سلامت کارکنانشان سرمایهگذاری میکنند و در عوض مزایای بسیاری مانند شکوفایی کارکنان، رونق کسب و کار و شکوفایی جوامعی که در آن فعالیت میکنند، نصیبشان میشود.
ادامه مطلبچرا فشار بر رهبران سازمانها برای استفاده از هوشمصنوعی افزایش یافته است؟
گزارش جدید شرکت محصولات نرمافزاری برای مدیریت مالی و مدیریت سرمایه انسانی «ورکدی» (Workday) موسوم به AI IQ، میگوید تقریبا سه چهارم (۷۳درصد) رهبران کسبوکار برای پیادهسازی ابزارهای هوش مصنوعی در سازمانهای خود تحت فشارند، اما بیشتر آنها نگرانند که قدرت تصمیمگیری خود را بیش از حد از دست بدهند.
ادامه مطلب