شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مقالات مستر کارت چیست؟
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ 0 1859

wikiplast.ir

مستر کارت چیست؟

مستر کارت چیست؟
شرکت مستر کارت یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی چند ملیتی است که مقر آن در پورچس، نیویورک واقع شده است.

عملیات های جهانی این شرکت در شهر اوفالون، می زوری در نزدیکی شهرستان سن اوئیس، می زوری واقع شده که در آنجا تمامی کارهای بین المللی برای انجام پرداخت ها بین بانک و تاجران و همینطور دارندگان کارت های مستر کارت و هر خریدی که توسط کارتهای دبیت (Debit) کردیت (Credit) و Prepaid انجام شود کنترل و مدیریت می شود.

مستر کارت اصولا به نامهای“Interbank” یا  “Mastercharge”شناخته میشد که توسط چندین بانک در ایالت کالیفرنیا آمریکا برای رقابت کردن با BankAmericard یا ویزا کارت که توسط بانک آمریکا عرضه شده بود شروع به آغاز فعالیت خود در زمینه ی ارائه خدمات ارزی و پولی در ایالات متحده آمریکا کرد. از سال ۱۹۶۶ تا سال ۱۹۷۹ مستر کارت را با نام های اینترنت بانک و مستر شارژ می شناختند.

تاریخچه این شرکت به شرح زیر است:

کمپانی مستر کارت در ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ در شهر پورچس ایالت نیویورک آمریکا توسط بانکهایی به نام های: بانک یونایتد کالیفرنیا، فلفز فارگو، کراکر نشنال بانک و بانک کالیفرنیا به وجود آمد.

در سال ۱۹۶۸ کمپانی مستر کارت بین الملل و یورو کارت با همدیگر متحد شدند و استراتژی فوق العاده ای در پیش گرفتند که این اتحاد باعث شد که کمپانی مستر کارت وارد بازار اروپا شود و همینطور برای یورو کارت اجازه ای صادر شد که بتواند بر روی شبکه مستر کارت قرار بگیرد و بر روی آن تراکنش انجام دهد.

در سال ۱۹۷۲ “Access Card”  انگلستان به اتحاد مستر کارت و یورو کارت ملحق شد و هفت سال بعد یعنی در ۱۹۷۹ مستر شارژ (Master Charge) به  “MasterCard”تغییر نام داد. در اوایل دهه ۱۹۹۰ کمپانی مستر کارت شرکت Access card بریتانیایی را خریداری کرد.

شرکت مستر کارت به همراهی کمپانی ویزا طی دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ طرحی برای زمین زدن شرکت “American Express” طراحی کردند که توسط این طرح در قرارداهای کمپانی ویزا و مسترهرگونه معامله و تجارت با کمپانی “American Express” را منع میکرند اما دادگاه عدالت  آمریکا بندهای انحصاری و دیگر شواهد کتبی را علیه کمپانی مستر و ویزا صادر کرد.

در سال ۲۰۰۸ شرکت مستر و بانک  “Comerica”و خزانه داری آمریکا شروع به همکاری برای ایجاد مستر کارت دبیت اکسپرس  Prepaid کردند که افرادی که حساب بانکی ندارند و می خواهند از این خدمات بهره لازم ببرند توسط این کارت که به شبکه”  “MasterCard Worldwide وصل بودند کارهایشان را نیز انجام دهند.

درسال ۲۰۱۳ در ماه ژوئن کمپانی مستر کارت اعلام کرد که با خطوط هواپیمایی بریتانیا “British Airways” وارد قرارداد همکاری شده است و تخفیفات و تسهیلات ویژه ای برای دارندگان کارت های مستر کارت که از این هواپیمایی استفاده می کنند قائل می شود.

که این تسهیلات به آنها این قابلیت را میداد که امتیازهای پروازی بیشتر کسب کنند و پرداختهایی در ۷ ارز رایج (دلار، پوند، یورو، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار نیوزلند و راند آفریقای جنوبی) داشته باشند.

همچنین این شرکت با مراکز بزرگ و معتبر مالی دیگری در قرارداد است که میتوان یکی از بزرگترین آنان را شرکت وسترن یونیون ” Western Union “اعلام کرد که تخفیفات منحصر به فرد خود را برای دارندگان کارتهای مستر کارت که در وبسایت وسترن یونیون استفاده میکنند ارائه می دهد.

کمپانی مستر کارت سه نوع کارت برای افراد صادر میکند که عبارت اند از: مستر کارت، مسترو، سیرس که به دو صورت اعتباری و بدهی یا Credit و  Debit موجود می باشد. شرکت مستر کارت جهانی در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) دارای سهم است که تا به امروز هر سهمی ۹۷ دلار خریداری می شود.

لازم به ذکر است که شرکت مستر کارت در سال ۲۰۰۸ که آغاز بحران مالی آمریکا و اروپا بود هر سهم ارزشی بالغ بر ۳۰ دلار دارا بود که بعد از سال ۲۰۰۸ فقط با افت ۱۵ دلار به بازار جهانی بازگشت که خود، همین نشان گر استراتژی خوب شرکت مستر کارت است که می توان آن را یک رکورد نسبت به رکود شدید دیگر شرکتها در آن زمان داشت.

همچنین این شرکت جز شاخص S&P 500 است. مدیرعامل کنونی شرکت مستر کارت یک مدیر اجرایی ۵۵ ساله هندی به نام “ای جی پال سینگ بنگا” است.

منبع: بانک زون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟